مقالات

تفاوت ماژیک وایت برد و ماژیک معمولی

تفاوت ماژیک وایت برد و ماژیک معمولی

چرا ذهن کاربران درگیر تفاوت ماژیک ها می‌شود؟

معمولا این سوال وقتی به ذهن فرد خطور می‌کند که عملکرد کالا با انتظارات ذهنی کاربر در تضاد یا در تناقض باشد. به عنوان مثال کودکی را درنظر بگیرید که با ماژیک روی دیوار اتاق خود نقاشی می‌کشد، و در همان حین والدینش سر می‌رسند و از او انتقاد می‌کنند! کودک برای جلوگیری از آزردگی خاطر والدین خود شروع به پاک نمودن تصاویر کرده و در کمال ناباوری تلاش های خود را بی ثمر می‌یابد.

تلاش کودک و چالش و درگیری‌های ذهنی وی پاسخ چرایی سوال فوق است. این چالش تفاوت بین ماژیک ها را به طور جدی و کاربردی مطرح و نمایان می‌سازد. درواقع اگر این کودک برای ترسیم نقاشی از ماژیک با قابلیت پاک شوندگی آسان استفاده کرده بود، قطعا با این مشکل روبرو نمی‌شد. حال می‌پرسید چگونه همچین چیزی ممکن است! پس در ادامه با ما همراه باشید تا به این پاسخ برسیم.

بررسی تنوع ماژیک ها

وقتی صحبت از تنوع ماژیک ها می‌کنیم، در واقع موضوع بحث ما تفاوت بین انواع ماژیک ها است. بطور کلی ماژیک‌ها از نظر ظاهری و مواد اولیه با اهداف خاصی تولید شده که با هم فرق دارند.

مثلا مشخصه بارز ماژیک های وایت برد سهولت در پاک شوندگی آن از سطوح نگارشی مانند وایت برد شیشه ای، ورق های پلاستیکی، روکش های فرمیکا، کاغذ، مقوی و …  است که آن را از دیگر محصولات متمایز می‌سازد.

در حالی که ماژیک های تینری یا غیر وایت برد از موادی ساخته می‌شوند که ماندگاری بیشتری دارند و به سختی از روی سطوح پاک می‌شوند.

تفاوت ماژیک معمولی و وایت برد از نظر مشخصات فنی

هرچند ماژیک ها در شکل، فرم و رنگ های گوناگون به بازار عرضه می‌شوند؛ ولی ابتدا بهتر است با وجه مشترک این محصولات آشنا شوید.

تقریبا تمام ماژیک ها در شرایط محیطی یکسان یعنی دما، رطوبت و میزان نور محیط از نظر بصری دارای  وضوع نوشتاری حروف و کلمات در فاصله دیداری یکسان بوده و این ابزار همگی برای انتقال اطلاعات بصری نوشتاری روی سطوح بکار برده می‌شوند. طراحی اینگونه ماژیک ها به گونه ای است که در برابر رطوبت و نور مستقیم آفتاب مقاوم هستند.

به طور کلی، ابعاد، وزن، میزان جوهر داخل تیوب، جنس جوهر، قابل شارژ بودن محصول، نوک نوشتاری ، میزان مقاومت و ماندگاری  و فراری جوهر، را می‌توان از مشخصات فنی و اصلی ماژیک ها نامید.

فرق اصلی ماژیک های وایت برد و معمولی در چیست؟

با توجه به مطالب فوق باید گفت عمده ترین تفاوت ماژیک های وایت برد و معمولی در نگارش و پاک شوندگی آسان آنها است. این تفاوت مهم است؛ چرا که در بحث آموزش و تقریبا در تمام مراکز، بسیاری از ماژیک مدام خریداری و استفاده می‌شوند.

ماژیک های وایت برد دارای نوک نوشتاری 5 میلیمتری بوده و درشت نویس هستند به همین خاطر وضوح نوشتاری بسیار خوبی دارند و از آنها نه تنها بر روی وایت برد های معمولی بلکه بر روی گلس برد ها نیز زیاد استفاده می‌شود.

گلس برد ها به دلیل سطح صاف و سیقلی که دارند برای نگارش مکرر بسیار مفید بوده و در مقایسه با وایت برد های معمولی طول عمر بسیار بیشتری دارند.

برخلاف وایت برد های معمولی گلس بردها با ماژیک واکنش شیمیائی نداشته و سطح انها کدر و تیره نمی‌شود. کیفیت بسیار بالای وایت برد های شیشه ای در کنار ماژیک های وایت برد با کیفیت بالا، کاربردهای بسیار زیادی در حوزه های مختلف آموزشی و صنعتی را ایجاد نموده و کمتر کسی است که با این ابزار سروکار نداشته باشد.

وایت برد شیشه ای چیست؟

حال که به وایت بردهای شیشه ای اشاره شد خوب است بدانید که این محصولات باکیفیت از شیشه های سوپرکلیر سکوریت با ضخامت 6 میلیمتر با ابزار دیاموند و حاشیه های نیم دایره با رنگ های کوره ای در کوره های 700 درجه گازی تولید شده و دارای نشان استاندارد و کوره طلائی هستند.

این محصولات نیز در رنگ های مختلف قابل تولید هستند و برای استفاده از رنگ های مشکی گلس برد ها باید از ماژیک های فلورسنت دارای درخشندگی هنگام نگارش استفاده نمود.

ماژیک های وایت برد معمولی با تمام مشخصات خوبی که دارند بر روی وایت برد های شیشه ای مشکی و رنگ های تیره از وضوح لازم و کافی برخوردار نیستند به همین دلیل باید از مازیک های فلورسنت استفاده شود.

سخن پایانی

در مقایسه مشخصات فنی ماژیک ها متوجه شدیم که صرف نظر از رنگ، شکل و میزان جوهر ماژیک، هریک از این محصولات برای فعالیت خاصی طراحی و تولید شده و تفاوت های ذکر شده صرفا به دلیل نیاز کاربران معنی می‌یابند.

خوب و بد بودن ماژیک متناسب با کاربرد آنها تعریف می‌شوند و مقوله ای نسبی میباشد. پس با توجه به نیاز هر کاربر و نوع فعالیت افراد است که میزان اثر گذاری ماژیک بر روی سطح نوشتاری اهمیت پیدا می‌کند.

مثلا برای برگذاری دوره های آموزشی بهتر است از ماژیک های وایت برد استفاده شود؛ چرا که این محصولات نگارش و پاک شوندگی آسانی دارند و تداوم خرید و استفاده از آنها بخاطر قیمت مناسب آنها در روند آموزش و سایر نیازها بسیار مهم و اثرگذار است.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره خرید لطفا از سایت مهر برتر بازدید و یا با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.